”Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół” w ramach programu POKL 3.5
Więcej:
W roku szkolnym 2013/2014 i 2014/2015 realizowaliśmy projekt polegający na wspomaganiu 26 szkół podległych Miastu Rybnik.
Proces kompleksowego wspomagania rozwoju 26 placówek Rybnika składał się z następujących etapów:
- diagnozy potrzeb,
- planowania procesu działań,
- wdrażania,
- monitorowania jakości procesu i osiągania celów,
- podsumowania i analizy efektów,
- wniosków i rekomendacji.
W ramach wspomagania 26 szkół zorganizowaliśmy:
- 221 form doskonalenia w I roku wspomagania,
- 208 form doskonalenia w II roku wspomagania.
Dzięki kompleksowemu wspomaganiu pracy szkół i przedszkoli, polityka samorządowa zyskała wsparcie w podnoszeniu jakości pracy placówek oświatowych Miasta Rybnik.
Zostały wydane publikacje:
- „Przykłady dobrych praktyk” (2014r.)
- „Przykłady dobrych praktyk”(2015) , promujące skuteczne rozwiązania edukacyjne i wychowawcze
- „Nowe wyzwania edukacyjne – innowacyjne metody i techniki pracy dydaktycznej”
”Cultural Competency Toolkit for Teachers”
”Mocni razem – nowe oblicze edukacji kulturowej”
Projekt realizowany był przez Wodzisławskie Centrum Kultury w partnerstwie z Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego oraz Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku. Inicjatywa otrzymała wsparcie Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach w konkursie „Program Dotacyjny” w projekcie „operatorkultury.pl”. Projekt dofinansowano z Narodowego Centrum Kultury z programu Bardzo Młoda Kultura 2016 – 2018.
Działania realizowane w ramach projektu przyczyniły się do polepszenia komunikacji i zacieśnienia współpracy, dzięki którym możliwe będzie stworzenie atrakcyjnej oferty z zakresu edukacji kulturalnej, kierowanej dla osób w różnym wieku. Udało się zorganizować wywiad fokusowy, podczas którego animatorzy i edukatorzy dyskutowali na temat potrzeb i oczekiwań nauczycieli z wodzisławskich placówek oświatowych oraz poddawali analizie dotychczasowe, wspólne działania. Odbyły się także warsztaty na temat metod pracy z dzieckiem przy przygotowaniu występów estradowych (dykcja, praca z mikrofonem, obycie sceniczne) i projektowania oferty kulturowej dla różnych grup wiekowych.