Klasa jako drużyna skuteczna w działaniu – współpraca, odpowiedzialność, kompetencje społeczne.
W programie
1. Nauczanie – uczenie się a relacje w klasie; klasa w procesie grupowym; role i kompetencje społeczne; uwarunkowania skutecznego osiągania celów.
2. Klasa jako drużyna – integrowanie zespołu klasowego na kluczowych fundamentach empatycznych relacji i wspólnych celach.
3. Problemy i kryzysy w grupie; przemoc w klasie szkolnej; zachowania aspołeczne.
4. Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej
5. Pozytywne porozumiewanie się i rozwiązywanie konfliktów wg metody Porozumienie bez przemocy (www.cnvc.org).
Pomysły działań zaczerpnięto z prac badawczych, m.in.:
Dana Olweusa, Jacka Pyżalskiego, Kena Rigby’ego oraz Marshalla Rosenberga – z międzynarodowej szkoły Porozumienie bez Przemocy.
Numer obszaru tematycznego: 7
Numer ze ZSU: 6.2, 8.1, 8.3