REGULAMIN ORGANIZACYJNY
REGIONALNEGO OŚRODKA DOSKONALENIA
NAUCZYCIELI I INFORMACJI PEDAGOGICZNEJ
„WOM”W RYBNIKU
ul. Parkowa 4a, 44-200 Rybnik
Rozdział I
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin opracowano na podstawie statutu Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku.
2. Regulamin organizacyjny Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku określa strukturę wewnętrzną, zasady organizacji pracy oraz szczegółowy zakres działań komórek organizacyjnych Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku.
3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
a. Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku,
b. Ośrodku - należy przez to rozumieć Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku,
c. Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku,
d. Wicedyrektorze - należy przez to rozumieć Wicedyrektora Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku.
4. Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku działa na podstawie:
a. uchwały Nr II/48/18/2006 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 22 maja 2006 r. w sprawie : utworzenia placówki doskonalenia nauczycieli o nazwie Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej„WOM” w Rybniku,
b. ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe,
c. ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela,
d. ustawy z dnia 4 czerwca 1998 o samorządzie województwa,
e. ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
f. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych,
g. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
h. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2019 r. w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli,
i. przepisów odrębnych,
j. niniejszego Regulaminu.
5. Ośrodek jest jednostką oświatową Samorządu Województwa Śląskiego.
6. Obszarem działania ośrodka jest województwo śląskie, ze szczególnym uwzględnieniem:
-
powiatu rybnickiego,
-
powiatu wodzisławskiego,
-
powiatu raciborskiego,
-
powiatu mikołowskiego,
-
miast na prawach powiatu:
· Jastrzębie Zdrój,
· Rybnik,
· Żory.
7. W skład ośrodka wchodzą:
a. Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Rybniku, zwany dalej „Placówką”,
b. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rybniku, zwana dalej „ biblioteką”.
8. Dyrektor Ośrodka wykonuje zadania i realizuje kompetencje określone w ustawie Prawo oświatowe, ustawie Karta Nauczyciela oraz przepisach odrębnych, w szczególności:
a. opracowuje koncepcję pracy ośrodka, a następnie koordynuje jej realizację,
b. sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą nauczycieli – konsultantów i nauczycieli doradców metodycznych,
c. przygotowuje plan pracy Ośrodka na dany rok oraz przedstawia sprawozdanie z jego wykonania,
d. stwarza dogodne warunki do prawidłowego funkcjonowania ośrodka, w tym wprowadzania innowacji i eksperymentów,
e. zapewnia pomoc pracownikom w realizacji ich zadań i obowiązków,
f. organizuje doskonalenie zawodowe pracowników ośrodka oraz doradców metodycznych,
g. dysponuje środkami określonymi w planie finansowym ośrodka i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
h. organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę ośrodka,
i. jest kierownikiem zakładu pracy dla wszystkich zatrudnionych pracowników i decyduje w sprawach pracowniczych - zgodnie z odpowiednimi przepisami,
j. dokonuje powierzenia stanowisk kierowniczych i odwołania z nich,
k. współpracuje z organem prowadzącym, organami nadzoru pedagogicznego,innymi placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami pedagogicznymi,poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,szkołami wyższymi,
l. utrzymuje i użytkuje obiekt budowlany, zgodnie z zasadami wynikającymi z odrębnych przepisów,
m. zapewnia, dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu budowlanego w razie wystąpienia czynników zewnętrznych oddziaływujących na obiekt, zgodnie z odrębnymi przepisami,
n. dokonuje okresowych kontroli stanu technicznego obiektu zgodnie z odrębnymi przepisami,
o. prowadzi książkę obiektu budowlanego zgodnie z odrębnymi przepisami,
p. zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w ośrodku, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych poza obiektami należącymi do ośrodka zgodnie z odrębnymi przepisami,
q. wykonuje inne zadania określone w odrębnych przepisach.
9. Dyrektor kieruje pracą Ośrodka z pomocą Wicedyrektora.
10. W Ośrodku obowiązują następujące formy kierowania:
a. wydawane przez Dyrektora w celu uregulowania wewnętrznych spraw organizacyjnych decyzje, zarządzenia, zalecenia, instrukcje, regulaminy, procedury,
b. pisemne zakresy czynności pracowników,
c. ustalenia podejmowane na naradach roboczych,
d. ustne lub pisemne polecenia służbowe.
11. Wicedyrektor placówki wykonuje czynności zgodnie z zakresem zadań i kompetencji określonych w przydziale obowiązków, w szczególności:
a. sprawuje nadzór nad podległymi komórkami organizacyjnymi,
b. wykonuje czynności związane z organizowaniem,planowaniem i opracowywaniem sprawozdań podległych komórek organizacyjnych,
c. kieruje do Dyrektora wnioski i propozycje w sprawach:kadrowych, organizacyjnych, pedagogicznych, ekonomicznych i innych dotyczących działalności placówki,
d. inicjuje działania innowacyjne i doskonalące pracę placówki,
e. wykonuje inne zadania zlecone przez dyrektora placówki,
f. zastępuje Dyrektora w czasie jego nieobecności w zakresie określonych kompetencji.
12. Wicedyrektor ponosi odpowiedzialność służbową przed Dyrektorem.
13. W przypadku nieobecności dyrektora ośrodka zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku jego nieobecności inny pracownik ośrodka wyznaczony przez organ prowadzący.
Rozdział II
Zasady podpisywania dokumentów i pism oraz prowadzenia rejestrów w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku
1. Prawo do podpisu posiadają:
a. Dyrektor Ośrodka,
b. Wicedyrektor,
c. Główny Księgowy,
d. Specjalista w dziale księgowości.
2. Do decyzji i podpisu Dyrektora Ośrodka zastrzeżone są:
a. pisma dotyczące budżetu i majątku Ośrodka, parafowane uprzednio przez Głównego Księgowego,
b. sprawozdania finansowe wychodzące z Ośrodka, parafowane uprzednio przez Głównego Księgowego,
c. umowy i porozumienia finansowe zawierane przez Ośrodek parafowane uprzednio przez Głównego Księgowego,
d. umowy bezkosztowe i porozumienia zawierane przez Ośrodek,
e. pisma adresowane do władz państwowych, oświatowych, organów kontroli państwowej,
f. pisma adresowane instytucji krajowych,
g. pisma adresowane do instytucji zagranicznych,
h. decyzje, zarządzenia, zalecenia, instrukcje stanowiące wewnętrzne regulacje, procedury Ośrodka,
i. plany pracy Ośrodka,
j. pisma w sprawach kadrowych dotyczących zatrudniania, zwalniania, awansowania, premiowania i nagradzania, delegacji, urlopów pracowników Ośrodka,
k. świadectwa ukończenia kursów i innych form doskonalenia,
l. umowy cywilno – prawne,
m. odpowiedzi na skargi,
n. opinie dotyczące doradców metodycznych,
o. pisma do szkół i placówek w sprawach wynikających z realizacji zadań planowych i realizacji zadań przez doradców metodycznych,
p. pisma poufne,
q. i inne.
3. Do Wicedyrektora należy podpisywanie:
a. dokumentacji związanej z wyznaczonymi mu zadaniami do realizacji,
b. dokumentacji zastrzeżonej do podpisu przez Dyrektora w przypadku jego nieobecności z wyłączeniem pism w sprawach kadrowych dotyczących zatrudniania zwalniania, awansowania, premiowania i nagradzania,
c. innych dokumentów z upoważnienia dyrektora.
4. Główny Księgowy podpisuje następujące dokumenty:
a. bieżące dokumenty finansowe,
b. sprawozdania z realizacji środków finansowych,
c. dokumenty związane z gospodarką majątkiem,
d. inne dokumenty z upoważnienia dyrektora.
5. Specjalista w dziale finansowym podpisuje następujące dokumenty:
a. bieżące dokumenty finansowe,
b. innych dokumentów z upoważnienia dyrektora.
6. W przypadku wątpliwości dotyczących prawa do podpisu, pisma podpisuje Dyrektor.
7. Pisma i dokumenty sporządza się zgodnie z zasadami techniki biurowej a znakuje zgodnie z obowiązującą w Ośrodku instrukcją kancelaryjną.
8. W Ośrodku prowadzone są następujące rejestry:
a. świadectw ukończenia kursów kwalifikacyjnych
b. skarg i wniosków,
c. kontroli zewnętrznych,
d. kontroli wewnętrznych,
e. wypadków przy pracy,
f. osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
g. upoważnień,
h. wyjazdów służbowych – delegacji
i. wyjść służbowych,
j. wyjść prywatnych,
k. umów cywilno –prawnych,
l. zamówień publicznych.
9. Rejestry o których mowa w pkt 8, prowadzone są przez:
a. Sekretariat rejestry wymienione w podpunktach: b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,l;
b. Dział Szkoleń rejestr wymieniony w podpunkcie a.
10. Wykazy spraw prowadzone są przez osoby załatwiające określony rodzaj spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną Ośrodka.
11. Księga usterek znajduje się w Sekretariacie Ośrodka, wpisywane są do niej zgłoszenia. Usterki są naprawiane na bieżąco.
Rozdział III
Struktura organizacyjna Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku
1. W skład kierownictwa Ośrodka wchodzą:
a. Dyrektor;
b. Wicedyrektor;
c. Kierownik biblioteki
d. Główny Księgowy
2. W skład Ośrodka wchodzą następujące komórki organizacyjne:
a. Pracownia doskonalenia i dydaktyki,
b. Pracownia wspierania kadry kierowniczej i doradztwa metodycznego,
c. Pracownia edukacji informatycznej i nauczania na odległość,
d. Dział księgowo –finansowy,
e. Dział szkoleń,
f. Dział administracyjno-obsługowy,
g. Sekretariat,
3. Niżej podanym stanowiskom pracy podlegają następujący pracownicy/ komórki organizacyjne:
a. Dyrektorowi:
· Wicedyrektor;
· Kierownik biblioteki
· Główny Księgowy;
· Sekretariat;
· Dział administracyjno - obsługowy
· Dział szkoleń.
b. Wicedyrektorowi:
· Pracownia doskonalenia i dydaktyki;
· Pracownia wspierania kadry kierowniczej i doradztwa metodycznego;
· Pracownia edukacji informatycznej i nauczania na odległość.
· Doradcy metodyczni,
c. Głównemu Księgowemu:
· Dział księgowo – finansowy.
Rozdział IV
Zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku
1. Do zadań Głównego Księgowego i Działu księgowo – finansowego należy w szczególności:
a. wykonywanie obowiązków Głównego Księgowego oraz zadań związanych z funkcjonowaniem Ośrodka jako jednostki budżetowej, wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 2077 z póżn. zm.) oraz ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018, poz. 395 z późn. zm.),
b. kierowanie pracami Działu księgowo – finansowego,
c. prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz realizowanie obowiązków wynikających z systemu ubezpieczeń społecznych,
d. przygotowanie i realizacja wypłat wynagrodzeń dla pracowników Ośrodka, w tym prowadzenie dokumentacji z tego zakresu, wydawanie zaświadczeń do celów emerytalnych i innych na wniosek pracownika,
e. przygotowanie i realizacja wypłat z umów o dzieło i zleceń, zawieranych z Ośrodkiem w związku z prowadzeniem zajęć na szkoleniach,
f. współpraca z Urzędem Marszałkowskim w zakresie gospodarowania środkami budżetowymi i pozabudżetowymi Ośrodka,
g. gromadzenie i przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań, sporządzania planów pracy, analiz, sprawozdań z zakresu realizowanych zadań,
h. realizowanie zadań pokontrolnych,
i. sprawowanie nadzoru nad majątkiem Ośrodka.
2. Do zadań Pracowni doskonalenia i dydaktyki należy w szczególności:
a. organizowanie i prowadzenie kursów kwalifikacyjnych w zakresie przygotowania pedagogicznego i pedagogiki specjalnej dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu,
b. organizacja i prowadzenie różnych form doskonalenia dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych, w tym między innymi kursów doskonalących, warsztatów, szkoleń rad pedagogicznych, konferencji,seminariów,
c. prowadzenie konsultacji indywidualnych i zbiorowych dla dyrektorów, nauczycieli i doradców metodycznych,
d. organizacja i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy,
e. prowadzenie doskonalenia zawodowego dla doradców metodycznych,
f. współdziałanie z instytucjami oświatowymi, ośrodkami, bibliotekami, uczelniami wyższych, strukturami samorządu terytorialnego, zakładami kształcenia nauczycieli w zakresie działań przydzielonych Pracowni przez Dyrektora lub Wicedyrektora,
g. wspomaganie nauczycieli i rad pedagogicznych w rozwijaniu umiejętności metodycznych oraz planowaniu i organizacji i badań procesu dydaktyczno – wychowawczego z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów, a także opracowaniu, doborze i adaptacji programów nauczania,
h. opracowanie redakcyjne, tematyczne, ocena merytoryczna i formalna oraz korekta wydawnictw Ośrodka i materiałów informacyjnych publikowanych przez ośrodek, w tym kwartalnika „Dialog Edukacyjny”,
i. diagnozowanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego, organizowanie różnych form współpracy i wymiany doświadczeń dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
j. dokumentowanie realizacji zadań w formie określonej przez Dyrektora,
k. realizacja innych zadań zleconych przez organ prowadzący,
3. Do zadań Pracowni wspierania kadry kierowniczej i doradztwa metodycznego należy w szczególności:
a. organizowanie i prowadzenie kursów kwalifikacyjnych z zakresu zarządzania oświatą,
b. organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki,
c. organizacja i prowadzenie różnych form doskonalenia dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych, w tym między kursów doskonalących, warsztatów, szkoleń rad pedagogicznych, konferencji seminariów,
d. prowadzenie konsultacji indywidualnych i zbiorowych dla dyrektorów i nauczycieli,
e. organizacja i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla kadry kierowniczej, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy,
f. prowadzenie doskonalenia zawodowego dla doradców metodycznych,
g. współdziałanie z instytucjami oświatowymi, ośrodkami, bibliotekami, uczelniami wyższych, strukturami samorządu terytorialnego, zakładami kształcenia nauczycieli w zakresie działań przydzielonych Pracowni przez Dyrektora lub Wicedyrektora,
h. wydawanie opinii na temat pracy ocenianego nauczyciela na wniosek dyrektora lub nauczyciela,
i. udział w pracach zespołów rozpatrujących odwołania nauczycieli od ocen pracy i wniosków dyrektorów przedszkoli/ szkół/placówek/ zespołów o ponowne ustalenie oceny pracy,
j. obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli kontraktowych odbywających staż na stopień nauczyciela mianowanego oraz nauczycieli mianowanych odbywających staż na stopień nauczyciela dyplomowanego,
k. dokumentowanie realizacji zadań w formie określonej przez Dyrektora,
l. podejmowanie działań na rzecz rozwoju nauczycieli konsultantów wynikających z planu doskonalenia Ośrodka,
m. diagnozowanie potrzeb w zakresie doskonalenia zawodowego kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych,
n. organizacja działań na rzecz rozwoju i awansu zawodowego nauczycieli,
o. przygotowanie i realizacja projektów w ramach europejskich i strukturalnych funduszy,
p. koordynowanie współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi uczestniczącymi w projektach,
q. realizacja innych zadań zleconych przez organ prowadzący.
4. Do zadań Pracowni edukacji informatycznej i nauczania na odległość należy w szczególności:
a. organizacja współpracy i wymiany doświadczeń w ramach edukacji informatycznej, technicznej i z zakresu działania bibliotek szkolnych,
b. opracowanie materiałów reklamowych dotyczących ofert Ośrodka, w tym informacji w mediach społecznościowych,
c. gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji o stanie oświaty w województwie oraz nowych rozwiązań dydaktycznych i organizacyjnych w oświacie,
d. promowanie ICT w środowisku oraz organizacja i wspieranie edukacji na odległość,
e. współpraca przy aktualizacji strony internetowej,
f. rozwój wojewódzkiego systemu informacji w zakresie pedagogiki, psychologii i metodyki,
g. dokumentowanie realizacji zadań w formie określonej przez Dyrektora,
h. realizacja innych zadań zleconych przez organ prowadzący.
5. Do zadań Działu Szkoleń należy w szczególności:
a. udzielanie informacji i wsparcia technicznego nauczycielom i pracownikom oświaty zainteresowanym prowadzonymi przez nasz ośrodek szkoleniami,
b. informowanie placówek oświatowych o realizowanych przez ośrodek działaniach, np. organizowanych konkursach, warsztatach czy kursach, na które rozpoczęliśmy nabór oraz wsparciu, jakie oferujemy wszystkim zainteresowanym nauczycielom,
c. zamieszczanie na stronie ośrodka informacji o zaplanowanych formach doskonalenia zawodowego,
d. aktywacja zapisów w programie Word Press,
e. korespondencja z nauczycielami, doradztwo w zakresie kompetencji ewentualne przekierowanie do nauczycieli-konsultantów atrudnionych w RODNi IP „WOM” w Rybniku,
f. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do zweryfikowania ilości uczestników danej formy szkolenia,
g. prowadzenie rejestracji szkoleń,
h. projektowanie oraz przygotowanie zaświadczeń, za pomocą których uczestnicy doskonalenia zawodowego potwierdzą w przyszłości swoje uczestnictwo na zajęciach,
i. wspomaganie techniczne nauczycieli-konsultantów w realizacji szkoleń (wydawanie sprzętu, podłączanie),
j. systematyczne odbieranie dokumentacji od koordynatorów z przeprowadzonych szkoleń i jej weryfikacja pod względem kompletności,
k. przechowywanie i segregowanie dokumentacji szkoleniowej z podziałem na formę szkolenia, osobno dla każdego nowego roku szkolnego,
l. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń ułatwiającego podgląd do danych statystycznych,
m. przygotowywanie i wydawanie duplikatów zaświadczeń zgodnie z obowiązującą w placówce procedurą,
n. archiwizowanie dokumentacji,
o. wspomaganie innych działów w realizacji ich zadań, np.pomoc w obsłudze sekretariatu i kadr oraz działu zamówień i marketingu w zakupach i przygotowaniu ofert,
p. rejestracja korespondencji wychodzącej i jej przygotowanie oraz wysyłka.
6. Do zadań Działu administracyjno – obsługowego należy w szczególności:
a. wykonywanie drobnych awaryjnych napraw w budynku Ośrodka i na terenie zewnętrznym przynależnym do Ośrodka,
b. utrzymywanie czystości pomieszczeń Ośrodka i terenów wokół Ośrodka,
c. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sprzętu komputerowego w Ośrodku,
d. dokonywania zakupów materiałów i wyposażenia pomieszczeń Ośrodka,
e. dokonywanie zakupów, wydawanie materiałów biurowych oraz środków czystości.
7. Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
a. prawidłowe sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kadrowej dotyczącej zatrudniania i zwalniania, czasu pracy oraz urlopów pracowników,
b. koordynowanie i prowadzenie zadań związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych, resortowych, nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, nagród Kuratora i Dyrektora,
c. podejmowanie działań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018, poz. 1260 z późn. zm.),
d. współpraca z Dyrektorem i Wicedyrektorem przy opracowaniu i aktualizacji regulaminów Ośrodka,
e. administracyjna obsługa zadań realizowanych przez Ośrodek.
8. Do zadań Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rybniku należy w szczególności:
a. organizacja i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy,
b. organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki,
c. prowadzenie doskonalenia zawodowego dla nauczycieli,
d. współdziałanie z instytucjami oświatowymi, ośrodkami, bibliotekami, uczelniami wyższych, w zakresie działań przydzielonych przez Dyrektora lub Wicedyrektora,
e. dokumentowanie realizacji zadań w formie określonej przez Dyrektora,
f. prowadzenie baz danych czytelników z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa,
g. prowadzenie polityki informacyjnej biblioteki.
10. Do podstawowych obowiązków pracowników Ośrodka należy:
a. realizacja zadań określonych zakresem czynności,
b. znajomość i przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie wykonywania zadań,
c. wykonywanie poleceń przełożonych oraz stosowanie przyjętych procedur i regulaminów,
d. zgłaszanie uwag, propozycji i wniosków zmierzających do usprawnienia realizacji zadań i popraw organizacji pracy,
e. przestrzeganie obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
f. realizowanie postanowień ustawy o dostępie do informacji publicznej,
g. przestrzeganie porządku, przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
h. przestrzeganie dyscypliny pracy,
i. przestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych,
j. dbałość o majątek Ośrodka, a w szczególności:
· użytkowanie majątku zgodnie z przeznaczeniem,
· przestrzeganie wymagań określonych instrukcją użytkowania przy posługiwaniu się urządzeniami technicznymi,
· wyłączanie urządzeń technicznych, wyłączanie światła oraz zamykanie pomieszczeń po zakończeniu pracy,
· zabezpieczanie majątku za który pracownik ponosi odpowiedzialność materialną,
· niezwłoczne zgłaszanie do Sekretariatu zauważonych usterek, braków i innych nieprawidłowości.
Rozdział IV
Zasady funkcjonowania pozastatutowych organów wewnętrznych
1. W ośrodku działają następujące pozastatutowe organy wewnętrzne:
a. Zespół opiniujący ds. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
b. przedstawiciel pracowników ds. BHP i p.poż,
c. komisje doraźne.
2. Do zadań ww. organów należą:
a. w przypadku Zespołu opiniującego ds. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, podział funduszu socjalnego i sporządzanie wniosków oraz protokołów w sprawie jego wydatkowania,
b. w przypadku pracownika ds. BHP i p.poż – kontrola warunków pracy,
c. wszystkie wymienione organy wykonują swoje zadania zgodnie z obowiązującymi regulaminami.
3. Pracami komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez Dyrektora Ośrodka.
4. Dokumentację pracy organów pozastatutowych prowadzą przewodniczący komisji.
5. W każdym czasie mogą być powołane przez Dyrektora inne organy wewnętrzne, o ile zachodzi taka potrzeba.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
1. Regulamin zatwierdza Dyrektor Ośrodka.
2. Wszelkie zmiany wymagają wprowadzenia w formie aneksu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora Ośrodka.
4. Traci moc Regulamin Organizacyjny Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku wprowadzony Zarządzeniem nr 5/2005/RMM z 26 września 2005 roku.
Rybnik, dnia 28 grudnia 2020r.